AEROBIC logo

Späť na homepageSitemapKontakt

         Novinky NOVINKY: 

 

          Aerobic E-Shop         Aerobic Kalendár         Aerobic Inštruktori         Aerobic A.S.A.         Aerobic Fitcentrá         Aerobic Články         Aerobic Burza         Aerobic Kontakt
 
    Aerobic Články
Aerobic & Fitness
Súťaže
Výživa a pitný režim
Aerobikové školy
Podujatia
Recepty zdravej výživy
Zdravie - životný štýl

PREČO CVIČIŤ STREČING? PREČO CVIČIŤ STREČING?

Zobraziť veľký náhľad

  • Strečing predstavuje účinnú preventívnu ochranu proti poraneniu oporového a pohybového aparátu (skrátené svalové skupiny vyvolávajú pri záťaži nerovnomerný tlak na pohyblivé spojenia – medzistavcové platničky, menisky v kolenách apod.),

  • strečingom pred a po vykonávanej činnosti sa dá predísť množstvu bolestí a ťažkostí namáhaných svalových skupín,

  • má účinok i na samotnú kvalitu športového výkonu - ovplyvňuje základné pohybové kvality - ohybnosť, pohyblivosť, rozsah pohybu a ich rýchlosť,

  • predstavuje účinnú prípravu na bezprostredne nasledujúci výkon. Je výbornou formou rozcvičenia. Naťahované svaly sa namáhajú, pracujú, prekrvujú a zahrievajú,

  • optimalizuje proces, počas ktorého sa športovec učí, nacvičuje a vykonáva rôzne pohybové štruktúry,

  • pre každého človeka predstavuje vítanú a mimoriadne účinnú zbraň proti skracovaniu svalov, proti všetkým bolestiam všedného dňa i predčasnej stareckej motorike,

  • strečingové cvičenia majú potenciál kladne ovplyvniť psychický stav cvičenca. Každé psychické napätie je totiž sprevádzané zvýšeným tonusom/napätím kostrového svalstva,

  • strečing tým že znižuje tonus a uvoľňuje i tie posturálne svaly, ktoré boli predtým v chronickom napätí, zároveň spôsobuje psychické uvoľnenie. Je preto užitočné zacvičiť si i počas prežívania stresu,

  • zlepšuje a prehlbuje duševnú a telesnú relaxáciu športovca,

  • rozvíja uvedomovanie si vlastného tela,

  • cvičenie strečingu je príjemné a človek sa po ňom cíti dobre.


 PRAKTICKÉ UKÁŽKY STREČINGOVÝCH CVIČENÍ:

Natiahnutie bedrových a sedacích svalov.
   

(Obr. 1) vo výpade vbok prejsť do drepu. Chodidlo stojnej nohy je celou plochou na zemi.

(Obr.2) vo výpade posunúť zadnú nohu ešte viac vzad a oprieť ju o špičku chodidla. S výdychom tlačiť zadné stehno k zemi.

 
Natiahnutie svalov vnútornej strany stehna (adduktory) a trupu.
   

(Obr.3) sed roznožný, uvoľniť sa, nadýchnuť, s výdychom predkloniť. Chrbát je vystretý.

(Obr.4) sed roznožný, nádych, s výdychom úklon pažou cez hlavu k opačnej nohe. Obidve kolená vystreté.

 
Natiahnutie svalov zadnej strany dolných končatín a trupu.
    (Obr.5) sed znožný, vystreté kolená, nádych a s výdychom pomalým pohybom do predklonu

(Obr.6). Hrudník tlačiť ku stehnám, hlavu ku kolenám.

 
Natiahnutie svalov ramien a svalov prednej strany stehna.
   

(Obr.7) v kľaku sa oprieť o pokrčené paže, prsty rúk smerujú k chodidlám. Nádych a s výdychom tlačiť ramená k zemi.

(Obr.8) v kľaku s kolenami spolu, uvoľniť sa, vydýchnuť, mierne sa zakloniť, oprieť sa vzadu o paže a boky pretlačiť vpred.

 
Natiahnutie svalov bedrového kĺbu a spodnej časti chrbta.
   

(Obr.19) ľah vzadu, upažiť, chodidlo pravej nohy položiť na ľavé a s výdychom vytočiť celé dolné končatiny vľavo. Hlava, ramená a paže sú celou plochou položené na zemi.

(Obr.20) ľah vzadu, pravú nohu pokrčiť. S výdychom položiť koleno (cez spodnú nohu) na zem. Hlavu otočíme na opačnú stranu ako nohy.

(Obr.21) ľah vpredu (na bruchu) pravú nohu pokrčiť, zanožiť a položiť na opačnú stranu chodidlom na zem.

 

   



Späť




Warning: fread() [function.fread]: Length parameter must be greater than 0 in /web/htdocs1/aerobicsk/home/www/functions.php on line 4

 
 
     Nákupný košík
Nákupný košík 0,- €
Objednať tovar
Vyprázdniť košík
Obchodné podmienky
     Prihlásenie



Ak ešte nemáte svoje
konto, zaregistrujte sa.
Registrácia



  Domov | Kontakt | Výmena ikoniek

ISTUDIO webdesign & programming